121109 - Hochvernagtspitze 3535m - nedosažen

ve čtvrtek po práci valím dom a rychle balím, abych na nic nezapomněla. konečně se mi plní sen a frčíme směr Rakousko - Alpy. Dáváme si spicha u Lidlu a končíme na pizze - konečně jídlo. Cesta je celkem v pohodě a bez problémů. Kolem 4 hodiny ranní přistáváme na parkovišti ve Ventu a ještě dospáváme na výkon. Na cestu se vydáváme těsně před devátou hodinou. Cesta vede směr Rofen, všude je již sníh. Začínáme stoupat, sluníčko svítí, je vedro. Najednou si říkáme, že jsme už moc vysoko a tak to stáčíme doleva. Jde se celkem dobře. Pak už vidíme v dáli chatu. Musíme sejít do údolí a zase vystoupat. Ve chatě Vernagthutte je prázdno - pěkný winterraum pro 22 osob je jen pro nás. Dáváme oddych a vyrážíme na kopec za chatou - Hintergrabel-Spitze (3.270 m) - jen tak na lehko. Když se dostáváme do pasáže, kde už lezem po čtyřech, padne rozhodnutí, že lepší je se vrátit. Špásik mezitím leze jinudy, ale také obrací a tak žádná záchrana nebude a všichni se společně vracíme na chatu. Roztápíme kamna, vaříme véču a čaj. Spát se jde brzo páč nemáme žádnou společenskou hru. V sobotu vstáváme v 7h, balíme a vyrázíme směr Hochvernagtspitze 3535m - venku je mno fouká, chumelí, občas se to vybere. Cesta je jasná - stoupáme stoupáme. Krosíme ledovec - navázaní. Stoupáme - šíleně fouká, občas tak, že nejde jít. Je celkem zima. Na kótě cca 3300 těsně pod ledovcem když nás to málem sfoukne padne státnické rozhodnutí - obrátit a jít zpět - není hrdinství zdolat vrchol, ale ve vhodnou chvíli to obrátit zpět. Valíme na chatu, ale zas tak rychle to nejde. S lukynem a špásikem si cestu ještě mále opepříme pádem ze skály :D no nic tady to nepude a tak sice neochotně, ale valíme za cipísem přes sněhové pole. Na chatě jsem po 16h, dáváme konečně oběd - ale žaludek je tak stažený, že to jde dost těžko. Následuje večerní klasika. V nedělí ráno chumelí a tak jen stavím sněhuláka, najdem pár pípáků a vyrážíme směr Vent. Cesta je i tak celkem náročná páč je hafo nového sněhu, paradoxem však je, že dole sníh odtál a vracíme se do jara...bylo to moc fajn, díky.